Write on Wednesday: Werken

Zo blogt ze nooit en zo staan er een aantal ‘gewone’ logjes en een WoW! De opdracht bij Marloes is deze keer:

Werken (onov.ww.)
0.1 werk doen, bezig zijn iets te doen (dienen)
0.2 een taak, beroep of bedrijf uitoefenen als bron van inkomsten (arbeiden)
0.3 (van zaken) functioneren, in bedrijf zijn
0.4 uitwerking hebben
0.5 (van materialen) van vorm veranderen door invloeden van binnenuit of buitenaf

Werken (ov.ww.)
0.1 in genoemde toestand brengen door wat men doet, verricht

Jackles dacht aan een heleboel werkgerelateerde dingen om over te schrijven, maar na een poging of vijf gaf ze dat op. Dan maar weer iets in de relationele sfeer… Daar gaat ie:

Werken
Hij stond met zijn rug tegen de muur van de slaapkamer, aan het voeteneinde van het tweepersoonsbed waarin hij wakker was geworden, en hij keek naar de man waar hij een kleine twintig minuten geleden nog naast lag. Hij had er grote moeite mee zichzelf te identificeren.
Hij was zo verliefd op deze man dat hij niet kon nadenken, dat het hem enorme moeite kostte zich ook maar te bewegen.
Er was geen plaats ter wereld waar hij zich veiliger voelde dan in zijn armen. En was geen gebeurtenis ter wereld die kon tippen aan zijn kus.
Hij sloot zijn ogen en leunde met zijn achterhoofd tegen de muur. Hij herinnerde zich alle, maar dan ook alle keren dat deze man hem in zijn armen had genomen. Van de eerste keer, toen ze elkaar zagen in een bar nadat ze een maand eerder kennis hadden gemaakt in een restaurant, tot de laatste, vannacht, vlak voordat hij in slaap was gevallen.
Maar dit alles kon niet. Zij samen konden niet. Nooit. Hun relatie was absoluut onmogelijk.
Zijn hart kromp en hij beet op zijn onderlip.
Hij had er alles voor over om in een andere positie te zijn, in een situatie waarin deze relatie op één of andere manier zou kunnen werken.
Hij opende zijn ogen en keek weer naar zijn geliefde. Zachtjes zijn hoofd schuddend fluisterde hij: "Oh. Wat ben ik gek op je. Ik kan het niet helpen." En na een korte stilte, haast onverstaanbaar: "Ik moet weg. Sorry."

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

25 reacties op Write on Wednesday: Werken

  1. Marloes zegt:

    Ik sta echt telkens weer versteld van je veelzijdigheid Jackles!

  2. Jeanine zegt:

    Hahaha, nee verstandig niet, maar wel lekker!

  3. mama muis zegt:

    ai, ja daglicht kan zo hard zijn…. ik vind hem heel mooi geworden jouw wow!!!

  4. Frans54 zegt:

    Prachtig verhaal Jackles. Kwa insteek op de betekenis van verstandig beetje vergelijkbaar van hoe ik het in mijn verhaal verwerkte, maar wel een totaal ander verhaal.

  5. plato zegt:

    Goed stuk. Een zich steeds herhalende geschiedenis met plus- en minpunten.

  6. Plien zegt:

    oeps, als ze maar genoten heeft….alleen op je verstand kun je niet varen, dat heb jij meer dan duidelijk gemaakt! Prachtig Jackles!

  7. esther zegt:

    gevoel en verstand, twee totaal verschillende dingen, dat blijkt wel weer, mooie wow jackles!

  8. Jenny zegt:

    Goed geschreven!Gevoel en verstand, zij horen toch echt bij elkaar!
    Groetjes!
    p.s Mijn WOW bijdrage staat er ook; http://www.colibri.web-log.nl

  9. Frans54 zegt:

    Een heel aparte benadering van het onderwerp. Roept wel de vraag op waarom het niet zou kunnen. Het oude taboe dat nog steeds rondspookt, een andere relatie, een functie waarin een en ander beslist niet geaccepteerd zou worden, een verschillende culturele/etnische achtergrond waardoor het door de omgeving niet geaccepteerd zou worden (dus eigenlijk bij die laatste twee ook weer dat nog rondspokende taboe, mogelijk aangevuld met andere taboes)?

  10. Marloes zegt:

    Een geweldig open einde Jackles, je mag echt tevreden zijn met het resultaat.

  11. Annemiek zegt:

    Je mag zelf dan niet zo tevreden zijn, ik vind het een leuk verhaal met een open einde.

    Ik zit te bedenken om welke reden de relatie niet zou kunnen werken en mijn fantasie is dat hij is geboren rond de jaren 50 en is getrouwd met een vrouw waar hij kinderen bij heeft. Hij woont in een gelovig dorp waar zoiets absoluut not done is, een relatie met iemand van gelijke sexe.

    Maar ik zou nog wel meer scenario’s kunnen bedenken.
    Groet,

    Annemiek

  12. mama muis zegt:

    levensecht beschreven.. zo zijn er veel relaties… ik zat ook al eens te denken na het lezen… geloof, gezin, cultuur.. nou is toch knap als je mensen met 250 woorden zo bezig houdt 🙂 hoezo ontevreden!

  13. Darcy zegt:

    Zelf ben je niet tevreden, ik vind het wel heel sterk. Doet mij ook denken aan de film die ik recent gezien heb, Brokeback mountain. De strijd, een taboe wat niet doorbroken “kan” worden, waarschijnlijk, want het blijft mijn interpretatie…

  14. Toaske zegt:

    Ik vind het sterk geschreven. Denk dan aan het waarom? Is hij getrouwd? Woont hij wellicht in een land waar homofilie niet geaccepteerd wordt? Wat zou er aan de hand kunnen zijn.

  15. ikan-mas zegt:

    hoi Jackles
    gaaf stuk snap niet waarom er altijd zoveel niet kan in de liefde .verliefd worden en houden van is toch voor elk mens .

  16. ikan-mas zegt:

    hoi Jackles
    gaaf stuk snap niet waarom er altijd zoveel niet kan in de liefde .verliefd worden en houden van is toch voor elk mens .

  17. Plato zegt:

    Wat een goede reacties hierboven. En zoveel vragen over dit stukje. Dan moet het toch wel goed zijn geweest, als je mensen zo laat speculeren.

    Mijn advies: ga toch eens na of je niet wat positiever over jezelf kunt gaan denken.

  18. Jackles zegt:

    … tis niet dat ik negatief ben over mezelf… meer dat ik nogal veeleisend ben voor mezelf.

    In deze had ik liever iets geschreven dat werkelijk ging over ‘werken’ als in ‘arbeiden’ en dat lukte niet, vandaar dat ik niet helemaal tevreden was (ben).

    Met hoe het stuk zelf is geworden ben ik verder best gelukkig… had alleen het onderwerp liever op een andere manier ingestoken!

  19. Plien zegt:

    en nu is het genoeg Jackles! Werken heeft vele betekenissen, dat een relatie niet werkt bijvoorbeeld, ga met je kop in de wind en wees trots op jezelf, dit is een waarlijk mooi stukje, zonder einde waarbij de lezer zijn eigen invulling kan geven.Nog meer van deze! :))))))
    Zeg nooit dat het slecht is, alles wat je schrijft is werkmateriaal, gepolijst of ongepolijst.
    Doe mij maar een zo’n versie als hierboven!

  20. Plato zegt:

    Plien…..ik schrik me rot…..streng mens!!

  21. Liesbeth zegt:

    Werken heeft net als elk ander woord vele betekenissen. Deze werken is er een van. Chapeau!

  22. esther zegt:

    jackles, ik vind het gewoon een goed stuk en dat jij nu net een andere betekenis in je kop had over het woord werken, dat heeft je toch niet belemmerd om een goed stuk te tikken.

  23. estar zegt:

    hoi Jackles, nou wilde ik zelf voor mijn eigen Wow iets in de relationele sfeer schrijven maar dat lukte mij niet echt…toen maar iets geschreven wat uit mijn eigen leven is geschreven, over ‘die arbeit’, en nu ben ik niet echt tevreden over mijn stukje….

    zullen we even ruilen? ;D

    een mooie WoW heb je geschreven, petje af!

    groet, estar

  24. Plato zegt:

    Ophouden met zeuren…..jullie verdienen allen de grootste lof. Klaar, uit, af, finito.

Geef een reactie

