Vliegen

Vanmorgen draaide een DJ op een station waar Jackles eigenlijk helemaal niet van houdt een plaatje waar Jackles van was vergeten dat ze er zo veel van houdt. Noem Jackles maar een watje (dat is ze stiekem ook gewoon) – het gaat om I’ll fly for you van Spandau Ballet.

Om hier neer te schrijven welke gevoelens dat plaatje bij Jackles losmaakt gaat ver. U moet zich voorstellen dat Jackles dan vervolgens allerlei anekdotes uit haar jeugd gaat aanhalen, en dat zijn dan ook weer anekdotes waar u weinig aan hebt. Zoals: dat ze zich bij het horen van dit plaatje herinnert welke kleur gordijnen er in haar slaapkamer in Bramsche (Duitsland) hingen, en hoe de zon daar doorheen viel op zomeravonden, als de zon recht achter het huis achter de bomen verdween…

Collega’s om Jackles heen zaten hele verhalen tegen elkaar af te steken, maar het enige wat Jackles hoorde was I’ll fly for you van Spandau Ballet. Toen het nummer af was gelopen leunde Jackles achterover in haar bureaustoel en dronk ze een cappuccino. En dacht ze nog even aan 1984.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Vliegen

  1. Yvette zegt:

    Ik vond al dat die tiltel me zo bekend voorkwam… Naast 99 In the shade een van onze strand-liedjes. Daar denk ik liever aan dan Nawijn met een microfoon. Of op rodeostier for that matter.

  2. Jeanine zegt:

    Ik vind alles best, zolang ze maar niet meer schaatsen.

  3. esther zegt:

    supermomenten zijn dat he!!!

    fijne dag nog verder.

  4. Plato zegt:

    1984 was het jaar dat mijn dochter werd geboren. Alleen daarom was het al een fijn jaar.

    Je vertelt hier flarden van herinneringen. Heel mooi. Je zegt dat anderen daar weinig aan hebben. Dat ligt m.i.verschillend per weblogger. Misschien heb je geen behoefte om te vertellen. Maar ik ben altijd heel blij als iemand een mooi sfeerbeeld schetst, even iets van zichzelf laat zien. Ben ik zelf te open? Zou kunnen. Zo is iedereen anders. En dat is maar goed ook.

  5. Jeanine zegt:

    Wat deed ik in 1984???? Geen idee eigenlijk, oeps ik weet het weer, niet geschikt voor internet! Maar je bent er weer Jackles, gezellig! Ik heb het ook bij sommige nummers, opeens ben je jaren terug in de tijd, een heerlijk weemoedig gevoel, of we worden gewoon oud natuurlijk.

  6. Plato zegt:

    Grappig. Vliegen was een tijdje geleden ook een WoW opdracht. Heb je toch al weer een keer extra meegedaan.

  7. Marloes zegt:

    1984, getrouwd zwanger van ons eerste kind. Een geweldig jaar dus!

Geef een reactie

