Vlag

Bombshell! Buzz Aldrin vertelde gisteren, tijdens een lezing op de TU in Delft, dat de Amerikaanse vlag die hij en zijn collega Neil Armstrong in 1969 op de maan plantten is omgevallen.

Niet gisteren ofzo, nee, bij vertrek van de beide heren al. Terwijl ze opstegen van het maanoppervlak zagen ze de vlag in slow motion omkieperen. Omdat dit een ‘zeer delicate kwestie’ is in de Divided States of Embarrassment besloten ze destijds bij thuiskomst maar niets te zeggen.

Nu Buzz in één van de landen is waar vrijheid daadwerkelijk vrijheid is (ondanks wat iedereen tegenwoordig denkt, roept. schrijft en anderszins verkondigt) durft hij er wel voor uit te komen. Maar: Buzz kan nu dus niet meer terug naar huis. Bellen mag waarschijnlijk nog wel.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vlag

  1. Marloes zegt:

    Je blijft me verbazen Jackles. Je doet echt voor niemand onder.

  2. Frans54 zegt:

    Verassend. Ik had tijdens het lezen tot bijna aan het einde toe geen idee waar het heen zou gaan. Een verhaal dat een heel stuk interpretatie ruimte aan de lezers laat.

  3. Moon Saris zegt:

    ben weer zeer onder de indruk!

  4. esther zegt:

    Als ik dit zo lees, dan zie ik die twee al voor me….zo echt.

    groetjes van mij, esther.

Geef een reactie

