Write on Wednesday: Vergeven

Het is er weer tijd voor. Voor een Write on Wednesday. Er staan inmiddels al heel wat geweldige inzendingen bij de opdracht bij Marloes. Dus laat Jackles haar trots & ego thuis. De opdracht van deze keer:

Vergeven
0.1 niet toerekenen – pardonneren
0.2 vergiftigen
0.3 weggeven

Daar gaan we…

Vergeven
Hij vroeg waar ze dacht dat het gedicht over ging en ze zei zomaar: “Seks uit frustratie.”
Hij lachte schamper. “Onzin.” En hij ging weg. Maar later zocht hij haar weer op. Het leek wel of ze hem verwachtte.
“Hoe kwam je daarbij?” vroeg hij.
Ze wist onmiddellijk waar hij het over had. “Het spijt me als ik je beledigd heb.”
Hij zei niets.
Ze sloeg haar ogen neer. “Het gaat over de pijn die je probeert te verdrijven door iemand anders pijn te doen.” Ze schudde bijna onzichtbaar haar hoofd. “Sterven, bloeden. Niet degene aan wie je de fantasie opdringt. Maar jij.”
Hij merkte dat hij zijn linkerhand tot een vuist had gebald.
Het was lang stil tussen hen.
Uiteindelijk was hij het die begon te praten. “Waarom denk je dat?” Zijn vuist werd strakker – nog strakker.
Ze antwoordde niet maar haar ogen begonnen te glanzen.
Hij haalde diep adem en besefte dat hij haar niet meer aan kon kijken. “Hoe kan dit? In godsnaam… hoe kan dit?”
“Weet ik niet,” zei ze, maar hij voelde dat ze loog en dat ze precies wist hoe het kon dat ze hem door en door kende, dat ze alles van hem wist. En ook dat ze wist dat hij wílde dat ze alles wist.
Zij was het.
Hij keek haar weer aan. Wilde dat zij hem in haar armen zou nemen en zou beschermen.
Ze haalde diep adem en glimlachte moedig naar hem. “Misschien is het tijd om jezelf te vergeven.”

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

5 reacties op Write on Wednesday: Vergeven

  1. Marloes zegt:

    Ik krijg hier ook een heel leeg gevoel bij Jackles. Wat een triest bestaan ondanks al haar rijkdom

  2. Marloes zegt:

    Je blijft me verbazen Jackles. Je doet echt voor niemand onder.

  3. Frans54 zegt:

    Verassend. Ik had tijdens het lezen tot bijna aan het einde toe geen idee waar het heen zou gaan. Een verhaal dat een heel stuk interpretatie ruimte aan de lezers laat.

  4. Moon Saris zegt:

    ben weer zeer onder de indruk!

  5. esther zegt:

    Als ik dit zo lees, dan zie ik die twee al voor me….zo echt.

    groetjes van mij, esther.

Geef een reactie

