Vochtvlek, II

Gisteravond, 12 februari, zat er weer een vochtvlek in het plafond van de badkamer van Jackles (een grotere dan op de foto van 29 januari). De vorige X was hij binnen twee dagen opgedroogd en hij bleef weg tijdens de sneeuw van vorige week, maar gisteren was hij terug.

Wilt u meedenken met Jackles? Als het stortregent of sneeuwt is er geen, ik herhaal géén vochtvlek. Tijdens stormen zoals die van 18 januari en ook 11 januari is er geen, ik herhaal géén vochtvlek. Maar zomaar ineens, op sommige dagen (6 januari, 28 januari, 12 februari), is er ineens een vochtvlek. Nu motregende het op die dagen ook wel een beetje, maar daar ontstaan toch geen gruwelijke lekkages van?

Jackles heeft al bedacht dat de Cv-ketel misschien stoom lekt tussen het dak en het plafond in. Maar dan is het nog vreemd dat er maar één X in de zoveel tijd een vochtvlek verschijnt. Of niet?

Niet dat Jackles ten einde raad is, maar we komen er langzaam maar zeker wel in de buurt.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Vochtvlek, II

  1. minispace zegt:

    Dat treft. Want volgende week in London kun je ook leuk Polonium meenemen. Krijg je je chemie-setje mooi bij elkaar 😉

  2. Dat is me nog al wat!!! Ik hoop dat het gauw opgelost is !

    Liefs Its me Tieneke

  3. Blauw Oog zegt:

    Zou het misschien kunnen dat de windrichting ook nog meespeelt?

    Bij mijn oude huis had ik ook een lekkage. Het water kwam daar binnen bij het dak, eigenlijk op de hoek tussen muur en dak. Dat kwam doordat de rad van het platte dak ergens niet meer helemaal goed vastzat.

    Ik had alleen water binnen als het hard regende én als de wind van een bepaalde richting kwam. Dan waaide de regen als het ware precies net onder die rand die een beetje los zat.

    Uiteindelijk kwam het water dan via allerlei omzwervingen door muren en trapplafonds twee verdiepingen lager in de keuken pas echt binnen.

    Ik kwam daar allemaal pas achter toen een dakmannetje de situatie had bekeken. Ik zou het zelf nooit bedacht kunnen hebben.

    Veel succes!!

  4. Theo (die kale) zegt:

    mmmmm…. vochtplek, plafond, badkamer….
    hangt je sproeier van de douce niet ondersteboven ?? 😉

    gr.ThEo….

Geef een reactie

