Vervolg op een vervolgverhaal

Jackles heeft op eigen houtje besloten nog een stap achteruit te doen in het verhaal dat is ontstaan vanuit Write on Wednesday. Jackles weet eerlijk gezegd ook niet waar het begon en waar het uiteindelijk uit zal komen, maar verhalen hebben de rare eigenschap zichzelf te schrijven…

Onderstaand 250 woorden die voor de vorige Write on Wednesday horen. Uw commentaar is van harte welkom!

Titelloos (hoort voor deze post)
Dat er iemand binnen was gekomen merkte hij pas toen de vrouw weer naar buiten liep. Net voordat de deur dichtviel riep hij haar na.
Ze stak haar hoofd om de deur en keek naar hem.
Even dacht hij het gezicht van zijn ex-verloofde te zien, maar als gauw veranderde de vrouw in zichzelf: klein, plomp, dikke wangen als een buldog, een veel te grote bril. Het duurde even voordat hij weer iets kon zeggen. “Wat is er aan de hand?”
Ze antwoordde dat alles onder controle was en dat hij zich maar druk moest maken om hoe lang hij thuis de bak in zou draaien. De deur viel weer dicht.
Hij voelde zich duizelig, sloot zijn ogen. Pas na een tijdje merkte hij dat het benauwd was in de ruimte waarin hij zich bevond.
Hij keek op.
Het licht was uit.
Hij stond op, zijn hoofd leek te exploderen en zijn maag protesteerde. Met opeengeklemde kaken zette hij de vijf stappen naar de deur.
Niet op slot.
In de gang liepen, in tegenstelling tot toen hij hier binnen werd gebracht, mensen in T-shirts en overhemden met opgerolde mouwen zonder stropdassen. Verhitte gezichten.
Van de nood een deugd.
Of niet.
Hij haalde diep adem, verbeet zijn duizeligheid, probeerde in te schatten wat er gebeurde en wat hij kon of moest doen. Op het moment dat hij zijn hoofd buiten de deur stak kreeg hij een harde klap tegen zijn slaap. Het duurde even voordat hij weer bij zijn positieven was.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Write on Wednesday. Bookmark de permalink .

8 reacties op Vervolg op een vervolgverhaal

  1. Marco zegt:

    Sigue Sigue Sputnik = kewl!

  2. plato zegt:

    Heel openhartig hoor. Vooral die 3e. Ik ben benieuwd of er inmiddels nog wel mannen zijn die….enfin… het was een mooi stukje.

    Maar who the hell is Sigue Sigue Sputnik. Nooit van gehoord zelfs ook maar. Ik loop verschrikkelijk achter, vrees ik.

  3. minispace zegt:

    Sigue Sigue Sputnik – mhoewhahahaha …. kostelijk, zelden zo gelachen! Die was ik alweer helemaal vergeten. En die hadden fans, echt waar 😛 ?

  4. Marloes zegt:

    Ik weet niet eens hoe je Sigue Sigue Sputnik uitspreekt. Ik rust mijn koffer..:o)

  5. Mark zegt:

    Ik ben wel eens close over de Mull of Kintyre heengevlogen, en altijd sindsdien als ik dat nummer hoor moet ik daaraan denken. Leuk dat jij er ook wat mee hebt.

  6. Marco zegt:

    Ik verkies de London SE7 versie van Mull of Kintyre. Valley, Floyd Road / The mist rolling in from the Thames / My desire is always to be found at Valley, Floyd Road. 🙂

    @Plato en Marloes: http://www.youtube.com/watch?v=pHEs4FEO5OU

  7. Jackles zegt:

    Ah, Marco, ik was net zo blij dat sommige van mijn lezers geen flauw idee hadden van Sigue Sigue Sputnik…!

  8. Marloes zegt:

    Ik ben ook een beetje de weg kwijt..:o)

Geef een reactie

