Bloesem

Als het nog een week of wat zulk weer blijft als nu, dan bloeit de bloesem in de Japanse magnolia hier achter het kantoor waarin ik mijn dagen doorbreng.

Stel je voor. De geur van magnolia, de geur van de lente. Begin december.

De gewone bloeitijd is april.

Zouden de knoppen kapotvriezen als het nu ineens erg koud zou worden? Zou er nog bloesem in de bomen komen als hij al gebloeid heeft in december? Hoe snel na de bloesem krijgt deze magnolia ook alweer blaadjes? En zouden die kapotvriezen als ze in december uit komen en het wordt toch nog koud in januari of februari?

Vanmorgen fietste ik met een jas zonder voering naar mijn werk.

Over een maand is het Kerstmis. Geweest.

Ik wil zo graag dat het koud wordt dat het huilen me nader staat dan het lachen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Bloesem

  1. Marloes zegt:

    Alles is van slag door dit warme weer. De winter begint later en eindigt pas tegen de zomer ben ik bang.

  2. Bertrand en Terrie zegt:

    Graag nog niet echte winter. Wil niet stranden in Chicago door sneeuw. Mischien als we weer terug gaan 2 januari, beetje veel ijzel overal dan?

    Groetjes Terrie n Bertrand.

    Ps Gelezen over mogelijke dag in Tilburg?

  3. Jackles zegt:

    @ Bert & Terrie; yep, heb gelezen & volgens mij ook een mailtje gestuurd… de 29e toch? Is OK wat mij betreft. Call 4 details, OK?

Geef een reactie

