Viva la Diva

Enige tijd geleden nam Jackles het plan weer op haar al jaren zwarte haar weer eens rood te laten kleuren. De laatste keer dat het rood was is inmiddels alweer een jaar of twee, misschien wel drie geleden, maar toen ik een foto zag van oe het eruit zag dacht ik, ach, het is misschien wel weer eens leuk.

Nu is er één kapper in dit dorp die het ooit gelukt is Jackles’s haar van ravenzwart (geverfd) naar vuur- en vuurrod te kleuren zonder eerst te bleken, en dat was Diva Kappers.

Twee jaar geleden was Jackles voor het laatst bij Diva. Tijdens dit laatste bezoek vroeg Jackles zich af waarom men ineens met twee man sterk haar haar stond te föhnen, en thuis ontdekte ze het: het was (heel erg) slecht geknipt. Jackles deed als de doorsnee klant en diende geen klacht in, maar bleef vervolgens gewoon weg.

Afijn, misschien was nu, twee jaar later, het moment daar om ze een tweede kans te geven? Na werktijd stapte Jackles op de fiets om te kijken of de dames en heren bij Diva haar een verfbeurt konden geven.

Er was een geanimeerd gesprek aan de gang toen Jackles binnen kwam. Er waren geen klanten, wel veel personeel en wat vrienden en bekenden. De baas zelf, geïrriteerd dat hij uit het gesprek weg moest, stond Jackles te woord. Meneer bekeek Jackles met een minachtende blik ("wat doet zo’n oud wijf in mijn Trendy Hair Salon!") en er kon geen vriendelijk woord vanaf. Maar de afspraak stond al voordat Jackles had uitgelegd wat ze wilde.

Op weg naar huis had Jackles zich al bedacht. Thuis belde ze de afspraak af. Een vriendelijke jongen (die jongen die Jackles’s haar twee jaar geleden verknipte omdat hij met een kater in de zaak stond) bood zijn excuses aan voor het niet vriendelijk te woord staan. Hij wist niet wat hij moest zeggen op Jackles’s slechte knipervaring van twee jaar eerder. Aan het einde van het gesprek zei hij: "Nou, eh, misschien tot een andere keer dan!" Waarop Jackles: "Zeker weten van niet, want ik kom niet meer bij jullie."

Op de site van Diva kunt u lezen: "De vaste bezoekersgroep is momenteel ontzettend groot (…)." Dat zal dan ook de reden wel zijn dat men vindt dat men een klant niet vriendelijk hoeft te behandelen. Eigenlijk heeft Jackles zin om ervoor te zorgen dat de bezoekersgroep zo snel mogelijk aan het slinken slaat… maar Jackles is niet (meer) rancuneus ingesteld. Diva Kappers heeft mazzel.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Viva la Diva

  1. Audrey zegt:

    Nou, ik ben in ieder geval een vaste gast ….
    Vind vooral jouw manier van schrijven leuk.

  2. Danniëlle zegt:

    Yo, je bent terug (ja, lang leve de rss feeds, anders was ik ook allang afgehaakt haha)

  3. Marco zegt:

    Zo dat was ff schrikken. Jackles was weg. Maar ik heb haar weer gevonden 🙂

  4. eric.s zegt:

    oh nee! Een blogdip! Ja, ik kom hier regelmatig (na mijn jaarlijkse blogdip), en ja, ik lees je verhalen graag en nee, het is niet verstandig om persoonlijke dingen op internet te zetten, tenzij je ze kunt afschermen.

  5. Marloes zegt:

    Ik wip elke dag wel effe binnen. ook al ben je er niet, het voelt altijd wel als ‘thuis’

  6. minispace zegt:

    Ben niet van plan mijn seizoenskaart weg te gooien dus je zult door moeten vrees ik 😉

  7. Daphne zegt:

    Ja duuuuuuuuuuh, natuurlijk kijk ik (bijna) dagelijks naar je weblog…euh, en lees ze natuurlijk ook *grin*

  8. Bertrand zegt:

    elke dag, ga je me dat afnemen?

  9. minispace zegt:

    Ik heb nog rode structuurverf over van een mislukt experiment. Interesse ?

  10. Audrey zegt:

    Dus eh, niet rood ???
    Jammer !

Geef een reactie

