Oude vrienden

Hoe uncool is dat, een e-mail krijgen van een vriendin die je al 16 jaar kent met de vraag of je naar het verjaardagsfeest van haar man komt, met als afsluiting ‘Groet, <naam>’? Whatever happened to ‘groetjes’, zoals te doen gebruikelijk bij haar? Jackles krijgt het gevoel dat er ergens iets afgekoeld is…

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Oude vrienden

  1. Marloes zegt:

    Ik had een klein beetje moeite met het begin, maar toen ik het nog eens rustig doorlas was het zo helder als glas.
    Prima bijdrage weer Jackles!

  2. minispace zegt:

    Dat krijg je met die stelletjes …. het ergste is nog als ze een ‘gezamelijk’ e-mail adres hebben, peterkarin@hotmeel ofzoiets … he jakkes …

  3. Marloes zegt:

    Whatever happened to een persoonlijk telefoontje om iemand uit te nodigen.. 😕

  4. Jackles zegt:

    @ Marloes; het is nog erger, als eerste kreeg ik een sms waarin ik werd uitgenodigd… sms vind ik helemaal not done voor uitnodigingen voor verjaardagen enzo.

  5. blauwebeer zegt:

    ben blij dat het een sms was en geen mms was 😉

  6. Marloes zegt:

    Heel snel uitnodigen voor een persoonlijk gesprek die vriendin, per telefoon dan wel he

  7. Oopsy zegt:

    Je moet me niet kwalijk nemen want mijn Nederlands is niet echt op peil, ik ben Engels en het Nederlands leren is alleen maar een soort ‘hobby’. Nou, ik zit ook een beetje in de war wat het woord ‘groetjes’ betreft. Maanden lang heb ik hem op emails geschreven zonder klacht, toen heeft een vriendin (uit Berkel-Enschot) me gewaarschuwd dat het heel kinderachtig was en ik moet het nooit meer schrijven! Misschien is jouw oude vriendin ook slachtoffer geweest? Nu ben ik aanraden om te zeggen:
    Weesgegroetje,
    Oopsy
    ps, sorry als dit helemaal niet te begrijpen is.

Geef een reactie

