Tante Els

Weet je hoe vaak ik al opnieuw ben begonnen met het schrijven van dit logje? Ik ook niet meer, zo vaak ben ik opnieuw begonnen. Maar alles wat ik tot nu toe had geschreven was zo… raar en afstandelijk en onecht.

Vandaag was de crematie van tante Els. Tante Els was geen echte tante, ze was de beste vriendin van mijn moeder die een straat achter ons woonde en waar wij vroeger heel vaak kwamen. Zo vaak dat ze niet ‘mevrouw Snoek’ maar ‘tante Els’ was. En altijd ‘tante Els’ bleef. Als ik in de laatste paar weken wilde vragen aan mijn vader of moeder hoe het met haar was, dan vroeg ik nooit hoe het was met mevrouw Snoek, en altijd hoe het was met tante Els.

En nou is tante Els er niet meer. Wat kan ik daar nou over zeggen dat goed en warm en echt is. Buiten dat ze goed en warm en echt was. Buiten dat er heel wat mensen zijn die haar heel erg missen. Zoals mijn moeder.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tante Els

Geef een reactie

