België

Belgische vice-premier Van den Bossche in Vrij Nederland: “Hebben jullie in jullie kranten soms personeelsadvertenties staan met: als je niet stijf, truttig en kleinburgerlijk bent, kom je niet in aanmerking voor een ministerspost?”

Hoewel ik zeker niet gestemd heb voor deze regering kan ik me al maanden niet vinden in dat liedje van het Goede Doel van twintig+ jaar geleden. Elke Nederlander die ‘twijfelt over België’ heeft een steekje los. Met die regerinsglieden die daar rondlopen, in ieder geval.

Freyatje Van den Bossche is een kind. En kinderen zeggen wel eens wat lulligs. Da’s jammer. Soms.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op België

  1. Jackles zegt:

    Met mijn zus ja… zit zelf op een budget waar dit soort dingetjes niet in passen… 😦

  2. Bakabana zegt:

    Noem één vlotte minister / staatssecretaris in NL?

    Ik vind het zo bekrompen dat dit soort mensen geen menselijke uitspraken mogen doen.. Rel om niks!

  3. Jackles zegt:

    @ Bakbana: Een hoogwaardigheidsbekleder moet gewoon een beetje op zijn/haar woorden passen. Het is niet netjes collega’s (want dat zijn ze immers van elkaar) af te branden. Waneer je het niet eens bent met beleid of iets dergelijks en je kunt dat onderbouwen, dan lijkt het me terecht dat je iets zegt. Maar zo op de mens gespeeld als Belgische politici dat de laatste tijd schijnen te moeten doen… dat vind ik ronduit vervelend.

  4. Marco zegt:

    Viva Belgica! Het geeft eens temeer aan hoeveel relaxter (en realistischer) de zuiderbuur is. De politici aldaar zijn net mensen, kom daar maar eens om in Balkenendeland. Bovendien; de waarheid mag gezegd worden, toch?

  5. Jackles zegt:

    @ Marco: Natuurlijk moet de waarheid gezegd kunnen worden, maar graag onderbouwd en minder op de persoon gespeeld.

    Bovendien, wanneer je iemand stijf, tuttig en kleinburgerlijk vindt, is dat dan ‘waarheid’? Dat lijkt me meer een mening.

    En dan hebben we natuurlijk wel weer ‘vrijheid van meningsuiting’, maar ik ben niet van mening (no pun intended) dat iedereen dat zomaar het recht geeft alles te roepen wat hem of haar voor de mond komt.

    Vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft alleen van waarde wanneer mensen de vrijheid hebben te zeggen wat ze willen, maar ervoor kiezen niet alles te zeggen wat ze willen uit respect voor de ander.

    Werken vriendschappen niet op precies dezelfde manier? Waarom zou het zo niet moeten werken tussen landen?

Geef een reactie

