Auto (volgende update)

Belde een uurtje of wat geleden naar de garage voor mijn auto. Die zou immers klaar staan vanmiddag. De monteur die ik aan de lijn had echter zei, nadat hij had geïnformeerd bij het hoofd van de werkplaats: “Als het goed is, staat ie aan het einde van de middag klaar.”
Ik zei, als het goed is?
“Ja. Als het niet goed is, dan is ie aan het einde van de middag niet klaar.” En of ik om half vijf nog even terug wilde bellen, dan wisten ze zeker of ie aan het einde van de middag klaar staat.
Door de regels heen hoorde ik dat de monteur naar het hoofd van de werkplaats toe was gegaan om te vragen hoe het ermee stond, en dat het hoofd van de werkplaats zijn hand voor zijn voorhoofd sloeg en uitriep: “O shit! Dat moet ook nog!”

De monteur is dit niet schuld hoor. De monteur is een ex-klasgenoot van de MEAO die samen met mij altijd palmboompjes en palmenstrandjes tekende in de marges van elk beschikbare vel papier, omdat Engels gewoon te simpel voor ons was om bij de les te blijven. Maar als ik mijn auto vandaag niet terug heb denk ik dat ik toch wel een beetje boos ga worden op iemand. Hoe weinig effect dat ook heeft.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

