Auto (nog een update)

Ja hoor, om 5 uur volgde er een telefoontje dat ik mijn auto af kon komen halen. Gelukkig was mijn zus beschikbaar om me even naar de garage te brengen, waar ik de sleutel van mijn auto terug kreeg en even ging testen of hij het echt deed. Ja! Hij sloeg aan! Mooi.

Ik begon een beetje nattigheid te voelen toen ik meer dan 200 meter aan het rijden was en mijn dagteller (die elke 100 meter aangeeft) op 0 bleef staan. Ik kijk op mijn kilometerteller… niets. Terwijl links en rechts de verkeersborden en dergelijke aan me voorbij flitsten (gewoonlijk toch een teken dat je je vooruit beweegt) bleef de wijzer van de kilometerteller netjes op de 0 wijzen.

Bij de eerstvolgende rotonde draaide ik een rondje en ik reed terug. De meneer van de garage was niet gelukkig me terug te zien. (Het gevoel was wederzijds. Niet dat ik die meneer niet aardig vind, maar ik had liever tegen dezelfde tijd met een gefixte auto weer bij mijn flat gestaan.) Toen ik vanuit de auto belde om te zeggen dat ik er weer aan kwan vroeg hij me zelfs nog of ik niet gewoon de rest van het weekend zonder kilometeraanwijzing door kon rijden (betaalt u de eventuele boetes?), maar toen ik eenmaal op de parkeerplaats van de dealer stond kreeg ik onmiddellijk een leenauto mee. Gratis. Gelukkig.

Maandag gaat meneer mij bellen om te vertellen wat de status van mijn eigen auto is. Ik hoop dat ze hem ook nog even stofzuigen en in de was zetten, maar dat is denk ik te veel gevraagd. Helemaal als het al te veel gevraagd is om ervoor te zorgen dat het elektronische circuit van de auto het gewoon doet voor een rekening van € 350,00.

P.S. Mijn boosheid is alweer grotendeels over, gelukkig.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Auto (nog een update)

  1. Peewee zegt:

    Dan moet je toch voor de gein eens het boek lezen: Amerikanen zijn niet gek, van Charles Groenhuijzen. In Europa zijn we heel makkelijk met het be- en veroordelen van Bush, maar Amerikanen denken nu eenmaal anders. Ik ben overigens niet pro-Bush, laat daar ff geen misverstand over zijn. Ben ook niet anti-trouwens.

    Er zijn genoeg Amerikanen te vinden die het niet eens zijn Bush (ongeveer de helft) en daar zitten ook een hoop artiesten bij enzo. De rechts helft wimpelt dat echter af als stemmingmakerij en zal de uitingen van links nooit serieus nemen. Rechts denkende mensen in de US gaan zelfs zo ver dat ze kranten en andere media negeren.

    Amerikanen houden daarbij ook vast aan wat ze kennen en zullen niet snel iets nieuws uitproberen. Dat heeft Bush voornamelijk in het zadel gehouden.

  2. Jackles zegt:

    Weet je wat ik het schokkende vind? Een vriendin van mij (nou ja, we spreken elkaar al een tijdje niet meer) uit de omgeving van Boston is een Democraat, nota bene, en ook díé leest de media niet meer.

    Ze heeft nota bene op Bush gestemd de laatste X, onder het motto “I’m not sure if Kerry is fit to run our country”. Mijn vraag terug was: “And you áre sure that Bush is?” Na de eerste vier jaar leek me dat behoorlijk relevant. Daar had ze geen reactie op, maar ze heeft wel gestemd voor Bush.

    Ik vind het niet raar dat bijna de helft van de Amerikanen niet voor Bush heeft gestemd, maar wat me, een jaar na dato, nog altijd verbaast is dat meer dan de helft wél voor hem heeft gestemd.

    Afijn, ik kan hier uren over doorgaan… laat ik dat (hier in ieder geval) niet doen!

  3. minispace zegt:

    Garage’s … ze zijn ook overal hetzelfde. Kijken die gasten nou NOOIT hun eigen werk eens na voordat ze de auto aan de klant afleveren?! Ik zou korting vragen op de rekening.

  4. Carin zegt:

    Auto’s zijn handig, zolang ze het doen…

    Liefs,
    Carin

Geef een reactie

