Laatbloeier

Had ik hier al eens laten vallen dat ik een laatbloeier ben? Bij deze. Bewijs # zoveel: de hele wereld is al meer dan een jaar lyrisch over een bandje dat Franz Ferdinand heet. En voor mij moeten ze eerst hun meest toegankelijke single to date uitbrengen (Do you want to) voordat ik begin te denken dat ze interessant genoeg zijn om iets langer naar te luisteren dan één plaatje. Kom er nu (met beide cd’s van de band in de kast) pas achter dat ze al ruim een jaar de moeite waard zijn. Concerten gemist. Hype gemist. Wachten op een volgende kans om ze live te zien. Oh bother.

P.S. Ook mooi: Turin Brakes. Hadden een jaar of twee geleden een single die nog wel eens op de radio kwam, Pain killer (Summer rain). Hebben sinds mei dit jaar een nieuw album uit (JackInABox). Doet wat Beatlesque aan. Mooie muziek, mooi gezongen, fijne composities… Absoluut de moeite waard! (Ook dat concert, overigens, heb ik gemist. Laat ze nou gewoon in de Melkweg zijn geweest, 30 september. Oh bother, nogmaals.)

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Laatbloeier

  1. minispace zegt:

    Kaiser Chiefs ? Nog een recente hype. Beide groepen zijn goed, maar not there yet by a long shot … maarja, je kent de Engelsen he …

  2. Jackles zegt:

    Hmm. Ik weet niet. Met Everyday I love you less and less kon ik niet zo veel. O wacht. Oh my God was ook van de Kaiser Chiefs hè? Vind het misschien toch wel de moeite waard.

    Getver. Vind hun teksten ook goed schijnbaar (zit te lezen). Nee hè. 😛

  3. Harm zegt:

    Franz is idd goed. Al is de single Don’t You Want To Do bepaald niet mijn favoriet. De rest van het nieuwe album is wel erg aangenaam. 😀

    Kaiser Chiefs zijn helemaal gaaf. Lekkere gitaarnummers met humoristische teksten.

    Hard-Fi is op dit moment mijn favoriete band uit dit genre.

Geef een reactie

