Herfst (reprise)

Een paar weken geleden begonnen mensen te klagen. Dat het herfst was enzo. En hoe erg dat is. En de regen. En de kou. Et cetera.

Als ik hier uit het raam kijk zie ik een geweldige eikenboom in zo’n beetje alle kleuren van de regenboog – groen, geel, oranje, bruin, rood en alle schakeringen die daarvan te maken zijn. Met daarachter een stralend blauwe lucht. En de zon, de heerlijke zon die alle kleuren nog veel feller en mooier maakt.

Laatst vroeg iemand aan me wat mijn favoriete jaargetijde was en het was mijn eerste impuls om te zeggen ‘de lente’. Maar als de herfst zich zo prachtig presenteert als dit jaar, dan is mijn favoriete jaargetijde de herfst.

Wil je wel geloven dat ik gisteravond hier in de woonkamer zat in een mouwloos T-shirt, jawel, half oktober, en dat het 22 graden was zonder dat de verwarming ook maar van de zomerstand is gekomen? We (René en ik) hebben er de rosé maar bij gepakt…

Als Londen een beetje mazzel heeft neem ik het weer mee overmorgen. Kunnen we met z’n allen in ieder geval vier dagen in één van de parken liggen.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Herfst (reprise)

  1. Mark zegt:

    Maar goed dan dat je niet weet hoe ik eruit zie. 😉 😀

  2. Marco zegt:

    De herfst is de mooiste periode van het jaar. De kleuren, de heldere lucht, de frisse ochtenden…

    En heel veel plezier in Londen! Wij gaan weer in februari. Uiteraard wachten we even jouw hotelverwachtingen af voordat we boeken.

    Herfsttip voor London: Bromton cemetery tussen Chelsea en Earls Court (zie ook Blogparty)

Geef een reactie

