Komt een vrouw bij de dokter

Oh. Oh. Heb een geweldig boek gelezen. Ruim 300 pagina’s in minder dan 5½ uur.

Je hebt wel eens dat een boek ontroerend is, of humoristisch, of dramatisch, of liefdevol en warm, of verdrietig, of dat het als een speer wegleest. Maar het is zelden dat die dingen allemaal in één boek samenkomen.

Nou, ze komen allemaal samen in Komt een vrouw bij de dokter van Kluun. Er wordt wel eens van boeken gezegd dat ‘de lezer het niet meer weg zal kunnen leggen’, maar bij dit boek was het daadwerkelijk zo. Ik begon met lezen en kon het met geen mogelijkheid meer wegleggen. Kon het niet laten liggen tot ‘morgen’ of ‘later’.

Heb het in één keer uitgelezen. Heb mijn weekendtas leeggeruimd (was een weekendje weg geweest met vriendinnen), thee gezet en ingeschonken, thee gedronken op de bank, mijn theeglas en de theepot omgespoeld, lege enveloppen waar post in had gezeten in de vuilnisbak gegooid, was in de wasmachine gedaan en aangezet, make-up van mijn ogen gehaald, mijn tanden gepoetst, de kussens van mijn bed opgeschud, alles met het boek in mijn handen en voortdurend lezend.

Vannacht was het uit.
Pfoeh.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

