Vriendschap is geen illusie

Eindelijk.
Eindelijk!
Heb eindelijk gebeld met een vriend die ik al vele jaren niet meer gezien had. Moest de laatste tijd veel aan hem denken, en besloot het er een paar weken geleden op te wagen zijn kantoor te bellen om te kijken of hij me nog kende.
Toen was hij er niet.
Dus gingen er weer weken overheen.
Maar daarnet bedacht ik dat ik het nog maar eens moest proberen.

Wilt u voorgeschiedenis? Wel; Edwin en ik kennen elkaar van school (HBO communicatie) en in die tijd was het, waar de één is, is de ander. (Nee, niet dát… Edwins geaardheid staat dat een beetje in de weg.) Afijn, we trokken erg veel met elkaar op. En toen studeerden we af en hij ging ergens naartoe en ik ging ergens anders naartoe. De laatste X dat ik hem zag was vijf jaar geleden, op de housewarming in het huis dat hij had gekocht met zijn vriend.

Afijn, ik bellen vandaag. Ik belde zijn kantoor, maar hij was er niet, werd mij verteld na een eeuw in de wacht. Of ze mij door kon verbinden met zijn gsm.
Ondertussen was ik met dat gewacht bloednerveus geworden (heb ik hem wel wat te vertellen? Heeft hij mij wel wat te vertellen? Vindt hij me nog wel interessant genoeg? Weet hij überhaupt nog wel wie ik ben…?!) en het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen, “nou nee, laat maar, ik probeer het later nog wel eens”, maar in plaats daarvan zei ik: “Graag.”
En toen had ik hem ineens aan de telefoon.
Natuurlijk wist hij nog wie ik was, en hij stelde zelf onmiddellijk voor om snel wat af te spreken.

Ben zo blij dat ik hem gesproken heb dat het wel lijkt of ik verliefd ben. Probeer nu al een tijdje twee notities met elkaar te vergelijken om te zien of er in de ene dingen zitten die in de andere over het hoofd zijn gezien en ben zo blij dat ik Edwin gesproken heb dat mijn concentratie ver te zoeken is…

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Vriendschap is geen illusie

  1. Honkie zegt:

    Ben toevallig wel jarig in september hoor.

  2. Jackles zegt:

    Ben zelf ook jarig in september… daar gaat de tekst ook niet over!

  3. Bertrand zegt:

    DAN ALVAST HAPPY BIRTHDAY!!!!!!!!!!!!! FROM BURDY AND TERRIE. 😛 😛 😛 😀 😀 EERSTE RONDE IS MIJN 😛 ZIE JE IN DECEMBER

  4. Mark zegt:

    HBO Communicatie? En dan kom je bij een verzekeringsmaatschappij terecht? Dus jij hebt die spotjes met Martin Ros bedacht. 😉

  5. Jackles zegt:

    Heheheh, nou eh nee niet echt… eigenlijk doe ik meer iets met de klachten die erover binnen komen… 😀

  6. Harm zegt:

    Een van de betere Green Day nummers. De clip is ook goed.

Geef een reactie

