Postkantoor

Natuurlijk was het postkantoor al dicht toen ik om twintig voor zes aan kwam. Ergens in mijn achterhoofd wist ik ook wel, op het moment dat ik 20 cent in de parkeermeter gooide, dat ik voor nix kwam. Maar de twee enorme rode borden met in vette letters ‘GESLOTEN’ erop achterin de boekwinkel waarin het postkantoor gevestigd is tastten toch mijn bui aan.

Er stonden twee mannen bij de balie, eentje ervoor en één erachter. De man die achter de balie stond verdween achter een deur toen ik eraan kwam – niet expres natuurlijk, hij had vast iets beters te doen dan alleen daar staan maar het hielp mijn stemming niet echt. Aan de overgebleven man vroeg ik, zonder hem aan te kijken, in de veronderstelling dat hij wel zou snappen dat ik hem aansprak omdat er verder niemand was: “Tot hoe laat is het postkantoor wél open?”

“Tot half zes,” antwoordde hij me.

Ik maakte een verongelijkt geluid. “Nou,” zei ik, en ik vond zelf dat ik nors klonk, “fijn.”

“Op donderdag is er koopavond,” probeerde de man vriendelijk tegen me, maar ik reageerde alleen met een nogal chagrijnig ‘ja’ terwijl ik alweer naar de uitgang liep. Na een paar stappen vond ik mezelf echt onaardig en ik voegde de man toe: “Toch bedankt, hoor.”

Ik denk niet dat hij me geloofde.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Postkantoor

  1. Eric zegt:

    Kunnen we misschien eindelijk onze superpomp uitproberen bij “het badje”.
    😀

  2. Mark zegt:

    Ik ben dus precies op tijd weer terug. 😀

  3. Bertrand zegt:

    Verhuizen naar hier is een optie. Bijna altijd warme zomers en koude winters. Deze zomer droogste sinds lange tijd maar dan moet je weer sproeien 😦 . Niet dat ik dat doe, L van Lazy 😀 . De tornado’s dan wel effe als bijkomstigheid meenemen in de lente.

  4. Jackles zegt:

    Ik denk dat ik niet zo gek ben op tornado’s, Bert… 8)

Geef een reactie

