Impulsaankoop

Vanavond in een opwelling een cd gekocht. Was in een lokale platenwinkel en was eigenlijk op zoek naar iets wat ik nou nog niet zou kunnen vinden omdat ik geen idee heb wat ik zocht. Maar er kwam onwaarschijnlijke muziek uit de speakers in de zaak. Echt… onwaarschijnlijk.

Dus maakte ik dat ik naar de toonbank manoeuvreerde om te spieken op het bordje ‘U luistert naar’. En daar stond het hoesje van de nieuwe plaat van Mercury Rev, The secret migration. Een heerlijke plaat. En dat vond ik al na 3 nummers. Tja, en als het prachtige hoesje je dan niet over de streep trekt…

Psychedelische sprookjesmuziek, lees ik nu. Mee eens. Op Digg.be staat in de recensie: “Ook op deze plaat balanceert de groep op de dunne scheidingslijn tussen kitsch en kunst, ingenieus-gelaagde pop en symfonische rock, tussen diepzinnig-mystieke teksten en pure slapstick en ook hier slaagt Mercury Rev erin – ook al is ‘The Secret Migration’ een onvervalste conceptplaat – aan de juiste kant van die grens te belanden.”

Hmm. Ga hem aanzetten en in één keer afluisteren.

Over Jackles

Filosoferende fantast.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Impulsaankoop

  1. Annelies zegt:

    Het liedje ‘I just cant stop loving you’ van MJ en SG is erg moooi hoor! Zolang je er niet te vaak naar luistert! Ik vreees oook voor Michael morgen tijden s de recht zaak. Ik hoop echt dat alles goed met hem komt. Dat verdient hij weel. Schuldig is hij niet denk ik…al weet ik dat niet 100% zeker.

  2. Jackles zegt:

    Yep. Geweldig. Beautiful

  3. mi ti zegt:

    Inderdaad erg mooi! Zo zie je maar dat een impuls een goede kan zijn. Dank voor de tip… nu op naar de platenboer.

Geef een reactie

